نفت سنگین ایران گران‌تر شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۶۰۰ تن ریواس از این شهرستان خراسان رضوی برداشت شد شرکت دخانیات ایران به دلیل فروش توتون فاسد ۱۶۰ میلیارد تومان جریمه شد چرا یارانه امروز واریز نشد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بلوار توس مشهد و فایل‌های اجاره قیمت مناسب (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ثبت‌نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سرمایه‌گذاری برای نصب پنل‌های خورشیدی در خراسان‌رضوی به‌صرفه است؟ قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای (۲۵ اردیبهشت) | دلار کاهشی شد احیای کم‌جانِ بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در فروشگاه‌های «شهرما» مشهد + آدرس (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی برداشت ۸۵ هزار تن پسته در خراسان رضوی نمایشگاه کار شرق کشور خردادماه در مشهد برگزار می‌شود معنای «فوق العاده خاص» در فیش حقوقی چیست؟ | کدام کارمندان مشمول این امتیاز می‌شوند؟ نرخ دلار به کمتر از ۶۰ هزار تومان نزول کرد | حباب سکه چقدر شد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب مشهد ۴۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است قیمت طلا امروز صعود کرد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرغ گران می‌شود؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت خودرو در بازار امروز (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | قیمت‌ها ریزشی شد پیش‌بینی مهم برای آینده بازار طلا و سکه | طلای دست دوم نخرید (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت دلار طی روزهای آینده | آیا نرخ ارز کاهش خواهد یافت؟ تحرکات صندوق‌های طلا چه سیگنالی به بازار داد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز آغاز می‌شود (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نرخ ارز در هفته‌های گذشته ریشه غیراقتصادی داشت
سرخط خبرها

«مک‌لارن» مال بحرین شد | زور جزیره بزرگ به جزیره کوچک نرسید

  • کد خبر: ۲۱۸۵۶۲
  • ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
«مک‌لارن» مال بحرین شد | زور جزیره بزرگ به جزیره کوچک نرسید
با سرمایه‌گذاری صندوق ثروت دولتی ممتلکات کشور بحرین (BMHC)، از این پس، شرکت خودروسازی سوپراسپرت بریتانیایی McLaren به کشور بحرین تعلق دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، صندوق سرمایه‌گذاری دولتی این کشور حاشیه خلیج فارس، که با عنوان «شرکت هولدینگ ممتلکات بحرین» (Bahrain Mumtalakat Holding Company) شناخته می‌شود، مالکیت کامل شرکت خودروسازی مک‌لارن را در اختیار گرفته است. صندوق بحرینی، پیش از این و از سال ۲۰۰۷، زمانی که ۳۰درصد از سهام این شرکت را خریداری کرد، سرمایه‌گذار این گروه بوده است. این شرکت، طی این سال‌ها، به‌مرور، سهام خود را افزایش داده و بزرگ‌ترین سهامدار McLaren لقب گرفته بود. اکنون، در سال ۲۰۲۴، هولدینگ ممتلکات بحرین به‌طور کامل مالک مک‌لارن اتوموتیو (McLaren Automotive) است. این معامله به این معنی است که بحرین اکنون مالک اکثریت سهام تیم فرمول یک این شرکت نیز هست.

طبق اعلام مدیران این شرکت خودروسازی، واگذاری تمامی سهام مک‌لارن به بحرین نشان‌دهنده یک نقطه عطف در مسیر تحول در حال انجام این گروه خودرو‌های لوکس و اسپرت است، و به مک‌لارن اجازه می‌دهد تا بر ارائه طرح تجاری بلندمدت متمرکز شود. همچنین، این طرح شامل سرمایه‌گذاری در محصولات و فناوری‌های جدید می‌شود که به مک‌لارن اتوموتیو اجازه می‌دهد تا برای توسعه مدل‌های آینده خود گام مهمی بردارد.

شایعاتی وجود دارد که این شرکت قصد دارد هایپرکار جدید خود را تا پایان سال عرضه کند. احتمالا این هایپرکار دارای یک موتور پلاگین هیبریدی V8 با قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد بود.

این شرکت چند سالی است که تحت فشار مالی شدید قرار گرفته است. در ۹ماهه اول سال ۲۰۲۳، مک‌لارن با ضرر ۲۷۹.۵میلیون پوندی مواجه بوده است. همچنین، همه‌گیری ویروس کرونا در سال‌های گذشته فشار اقتصادی زیادی بر این شرکت وارد کرد، زیرا تولید خودرو‌ها به حالت تعلیق درآمد و فعالیت‌های مسابقه‌ای در سراسر جهان لغو شد. این سازنده سوپراسپرت برخی از خودرو‌های خود را در سال ۲۰۲۲ به‌فروش رسانده تا برای پروژه «آرتورا» تأمین مالی کند.

تیم مسابقاتی این گروه در رویداد‌های فرمول یک، ایندی کار، فرمول E، اکستریم E و مسابقات الکترونیکی شرکت می‌کند. این شرکت همچنین تحت تأثیر یک بازسازی اساسی در ساختار قرار گرفت و ۲۵درصد از نیروی کار خود را در ماه مه سال ۲۰۲۰ اخراج کرد. سپس، با ایجاد اختلال گسترده در زنجیره تأمین، به‌ویژه کمبود تراشه‌های رایانه‌ای، متحمل ضرر شد. سهامداران شرکت مک‌لارن در دسامبر ۲۰۲۳ تجدید سرمایه کامل این گروه را تأیید کردند؛ بنابراین، چاره‌ای جز واگذاری این شرکت برای جبران کسری بودجه و راه‌اندازی مجدد کارخانه‌ها نبود و بدین ترتیب بحرین این فرصت را غنیمت شمرد و نسبت به خریداری تمامی سهام این شرکت اقدام کرد.

منبع: گجت‌نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->